כרטיס ביקור – כך תשפרו את תדמית העסק שלכם

Business Card

כרטיס ביקור הינו קלף, נייר ואפילו חתיכת מתכת המכילים פרטי זיהוי ופרטי התקשרות של אדם או עסק,

השימוש בכרטיס ביקור לרוב יהיה להעברה מהירה ונוחה של פרטים אלה ללקוחות פוטנציאלים או שותפים עסקיים ובכלל לכל מי שברצונכם להשאיר בפניו את פרטיכם האישיים.

כרטיס ביקור סטנדרטי יהיה בדרך כלל עשוי מנייר עבה (300 גר') בצורה מלבנית, הגודל המקובל של כרטיס הביקור הינו 9×5 ס"מ, כך שיהיה ניתן להכניסו לארנק או לכיס בקלות, בכרטיס לרוב ניתן למצוא את פרטיו המינימליים של בעל הכרטיס: שם ומשפחה, לוגו ותאור תפקידו, וכמובן שטלפון ודואר אלקטרוני.

מקור השם כרטיס ביקור

מקורו של המונח "כרטיס ביקור" – מגיע מהמונח באנגלית Business Card כלומר, כרטיס עסקי.

בעסקים נהוג לאחר פגישה עסקית להגיש כרטיס ביקור, להשם השארת פרטי התקשרות בין אנשי העסקים.

גודל וצורה

עד העשור האחרון כרטיס ביקור סטנדרטי היה בגודל אחיד לכולם במידות 9X5 ס"מ ובצורה מלבנית, כך שיכנס במדויק לכל ארנק (גברי ונשי כאחד). אך יחד עם המודרניזציה והתפתחות הטכנולוגיה, החל שינוי גם בגודל ובצורה של כרטיסי הביקור, כל עסק מנסה להיות מיוחד, חדשני ובעיקר אינטראקטיבי.

דוגמא טובה לכך זה כרטיס הביקור של גוגל, כרטיס הביקור שלהם מציג את דף הבית של גוגל עם השם של הנציג ומבקש ממך לחפש בגוגל את השם – כך הם יוצרים את האינטראקציה עם הלקוחות שלהם.

כרטיס ביקור

לקוח מהאתר http://brianwong.com/blog/my-google-me-business-card/

מה מומלץ להכניס בכרטיס ביקור?

כאשר אתם ניגשים לבית דפוס להדפסת כרטיסי ביקור – עליכם לבדוק שהוא עומד בציפיות שלכם ושהוא אכן איכותי ומציג את המידע שלכם בצורה ברורה וקריאה.

לכן לפני שמדפיסים חשוב להתייחס למספר כללים עיקריים מומלצים:

  • שם העסק – חשוב מאוד שהשם של העסק שלכם יהיה מובלט ומודגש על פני הפרטים האחרים שבכרטיס.
  • שם ומשפחה – דבר נוסף וחשוב לא פחות זה השם המזהה שלכם על גבי כרטיס הביקור,
  • תפקיד, מספר טלפון, אתר ודואר אלקטרוני – בנוסף לשם העסק ושם בעל הכרטיס חשוב להוסיף עוד מידע רלוונטי. תפקיד ודרכי התקשרות נועדו בכרטיס להציג עוד כמה פיסות מידע זוטרות על בעל הכרטיס – ובכך יוצרות רושם רציני ועסקי – בנוסף מומלץ להוסיף גם את כתובת העסק במידה שיש מקום ספציפי אליו אמורים להגיע הלקוחות.
  • לוגו – לאחר שדאגתם להוסיף ולהדגיש את שם העסק, פרטי בעל הכרטיס ועוד מידע רצוי שתוסיפו גם את הלוגו של העסק לכרטיס הביקור, הלוגו מסייע למיתוג העסק בצורה יותר יעילה.
  • משפט מחץ – הוסיפו משפט קצר על גב הכרטיס שקשור לעולם התוכן שלכם או העסק, לדוגמא מנטור עסקי עשוי לרשום "be the change you want to see in the world", ובכך להעביר איזה מסר סמוי ללקוח.
  • פונטים – עוד דבר שחשוב להשים עליו דגש זה סוג הפונט, הכתב צריך להיות קריא וברור גם ברזולוציה קטנה של 7 פיקסלים. לא מומלץ להשתמש ביותר מידי צבעים ובסוגי פונטים שונים.
  • מיקום – במקרה כזה חשוב מאוד להתייעץ עם גרפיקאי מוסמך, עם בעבר שמעתם את הפתגם "Location, Location, Location" אז גם בכרטיס הביקור המיקום של הטקסט חשוב לא פחות. חשוב למקם את הטקסט לפי חשיבותם כך ששם העסק יהיה הבולט ביותר ומיד אחריו שם בעל הכרטיס וכו'.
  • להשתמש בשני הצדדים – בכדי ליצור אפקטיביות מלאה, נצלו את שני צדדיו של הכרטיס לצורך העברת המסר שלכם.

כרטיס ביקור - עולם הדפוס

מה לא מומלץ להכניס בכרטיס ביקור?

  • הגהה לטקסטים ולתמונות – אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לבצע לפני ההדפסה זה הגהה של התוכן בכרטיס עוד לפני שליחתו להדפסה. לבדוק היטב שאין שגיאות כתיב, או טעויות בדרכי בהתקשרות שמופיעים על גבי הכרטיס. טעויות שכאלו גורמות לרושם מוטעה ובמידה שמספר הטלפון והדוא"ל שגויים, לצערכם תאבדו לקוח.
  • ריבוי מספרי טלפון – לא מומלץ לציין בכרטיס הביקור יותר משני מספרי טלפון, הדבר יוצר עומס של מידע בכרטיס הביקור.
  • מספר טלפון פרטי – במידה ואינכם עצמיים ויש לכם משכיר נייד מהעבודה, לא מומלץ להכניס בכרטיס הביקור את מספר הטלפון האישי שלכם.

כרטיס ביקור טוב הינו מרכיב ייצוגי ובלתי נפרד של העסק שלכם, של העובדים ושלכם. לכן השקיעו מחשבה רבה בכרטיס הביקור של העסק ובכך תשפרו את תדמית העסק. כרטיס ביקור בימינו יכול להיות על גבי שלל חומרים כמו: נייר כרומו, פלסטיק, מתכת, מגנט ואפילו ביסקוויט אם תרצו בכך.