איך לבחור פונט ללוגו

איך לבחור פונט ללוגו

בין אם אתם מעצבים לעסק החדש שלכם לוגו, ובין אם אתם מחדשים את הלוגו הקיים.

אחד האלמנטים החשובים ביותר שעליכם להשקיע בו את מרבית המחשבה הוא סוג הפונט בו יעשה השימוש והוא זה שימתג את העסק שלכם.

בדומה לחברת קוקה קולה או פיצה האט שרכשו פונט מיוחד רק בשביל עצמם והפונט מייצג את המותג. כך גם אתם תוכלו להשתמש בפונט מיוחד לשם מיתוג ייחודי לחברה.

אז קודם כל נתחיל בהסבר, איזה לוגו הוא לוגו טוב?

ובכן, אם הנכם מעוניינים ליצור לוגו עבור העסק או החברה שלכם, חשוב מאוד שתדעו איך לבחור את הלוגו הנכון והמתאים ביותר לעסק. ולכן השאלה הראשונה שעליכם להעמיד בפני עצמכם היא "מה אני רוצה לבקש מהמעצב הגרפי שיעצב לי את הלוגו? ואיך אני רוצה שהוא יראה?". קו מנחה שהוא חשוב ביותר לעיצוב לוגו, הוא ההבנה ש"פחות זה יותר" – חשוב לשמור על קו נקי ואסטטי בעיצוב של הלוגו.

לוגו טוב הוא לוגו תמציתי ומדויק. כיוון שלוגו לרוב יהיה מורכב ממספר אלמנטים שונים, עליכם לבחור בפינצטה כל אלמנט ולכל אחד מהאלמנטים צריך להיות סיבה והצדקה לקיומו.

פונט

האלמנט החשוב יותר בלוגו (כפי שציינו בתחילה) הינו הפונט. הבחירה של הפונט צריכה להיעשות בצורה חכמה. כל פונט שתבחרו יעביר תחושה אחרת בפני הלקוחות שלכם, וימתג אתכם בצורה שונה. לדוגמא, קוקה קולה בחרה בפונט "סריפי" (מחודד) ובעל תנועה חיבורית – מה שנותן תחושה של רעננות, שמחה, קופצניות ובעיקר צעירות, לעומתם פיצה האט בחרה פונט כתב יד שיותר מזכיר משהו ביתי וחמים.

לכן, עליכם לשבת עם המעצב ולבחור טוב טוב את הפונט, רצוי להקשיב להמלצת המעצב שכן הוא מקצועי ומבין את העולם, ופחות להסתמך על ה-"זה מה שאני אוהב" שלכם.

צבעוניות

האלמנט השני והלא פחות חשוב, הוא בחירת הצבעוניות של הלוגו. הצבעים צריכים להביע את המסר של העסק שלכם. לדוגמא: אם בבעלותכם עסק העוסק באיכות הסביבה או בריאות, הצבעים המתאימים ביותר הם גווני הירוק והכחול (לעיתים גם צהוב) ובכלל כל מה שנראה טבעי. לעומת זאת לפאב, בר או מסעדות עדיף להשתמש בצבעים חמים ומזמינים, כאלה שמזכירים בית, כמו אדום חום וכתום.

אלמנט גרפי

האלמנט האחרון הינו האלמנט הגרפי, צורה מוחשית או אבסטרקטית שתתאים למאפייני המותג של העסק. אם אין ברצונכם להוסיף אלמנט גרפי ללוגו, זו אינה חובה – לוגו טוב יכול להיות רק טיפוגרפי – כלומר, לוגו שמורכב רק מאותיות.

הבסיס לבחירת הפונט בעיצוב הלוגו לא צריך להיעשות מתוך מראה הפונט (אם הוא פונט יפה או לא), העדפות אישיות ויופי אישי או טרנדים. אלא בחירה מושכלות של פונט, המתאים לעסק שלכם ו"ידבר" באותה שפה של מאפייני העסק, יכול לשרת את החברה והמותג בצורה הטובה ביותר.