מדריך הפקת דפוס

Print Production Guide

המסר שאתם מנסים להעביר ללקוחות מושפע בעיקר מתוצר הדפוס הסופי שמיצג אתכם בעיני קהל הצרכנים ובעלי העניין.

אותם צרכנים נחשפים למסרים שאתם מנסים להעביר דרך אריזת המוצר, הלוגו, וכלל העיצוב והצבעוניות של המותג אותו אתם משווקים. הפקות הדפוס והשיווק הופכים לחשובים יותר בקרב הצרכנים ולמורכבים יותר בתמהיל השיווק.

הפקת דפוס

לדפוס מספר רב של אפשרויות הפקה, ביניהם נמנים:

  • קטלוגים
  • פוסטרים
  • מוצרי אריזה
  • שלטים
  • עלונים ופליירים
  • ועוד מגוון אלמנטים לנקודות מכירה.

התהליך שתעברו בהפקת הדפוס יתחיל משלב פיתוח הקונספט ועד לשלב הסופי של השיווק וההפצה.

כדי שתהליך הפקת הדפוס יהיה להצלחה ולא לכישלון על המפיק להיות בעל ידע, הכשרה וניסיון בחום התקשורת והשיווק. על המפיק דפוס לשלוט בכל שיטות ההדפסה, להבין בחומרים ובטכנולוגיות הדפוס אשר מתחדשות בתדירות מידי שנה, ולהיות בעל תפישה חזותית וקריאטיבית גבוהה.

מה היעדים ומה המטרות

כיום כאשר יש אינספור אפשרויות להפקות דפוס, חשיבות העיצוב ודרך ההפקה המתאימה ביותר לעסק שלכם עולה.

בעולם של היום בחירת אריזת המוצר הופכת לחשובה יותר ואף מורכבת הרבה יותר, הצרכן הפשוט נחשף למגוון מסרים רחב יותר ובכך הדרישה לייעול ואפקטיביות של העיצוב הכולל גוברת. ולכן הניסיון, הידע והמקצועיות שיש למפיק הדפוס הינם תנאים הכרחיים להצלחת הפקת הדפוס.

איך משרת העיצוב את הלקוח

מה שמוביל את החשיבה של מפיקי הדפוס בענף השיווק הינה מה שמייצג התוצר הסופי, וזה את המשווק. בעיני הצרכנים האיכות, התזמון והרושם הכללי שיוצר התוצר הסופי הוא שמשרת את המטרה ליצירת אפקט מקסימלי בעיני הצרכן.

מפיק דפוס הוא אינו העוסק במלאכה

לעומת מה שבטח אתם חושבים, מפיקי דפוס מקצועיים אינם אותם בעלי המלאכה אשר עובדים בבתי הדפוס (או באופן פרטי), אלא מפיק הדפוס הוא שאחראי על התהליך העבודה של:

  • הגרפיקאים
  • הדפסים
  • הצלמים
  • אורזי המוצרים
  • בוני הדגמים
  • והכורכים

כל אחד מאותם בעלי המלאכה נותן את חלקו ביצירה ואילו לעומתם תפקיד מפיק הדפוס הוא להגדיר לכולם את העבודה, וזאת תוך שמירה על לוחות הזמנים שאותם דרך הלקוח.

עבודתו של העוסק בהפקות הדפוס

  • מציאת והמצאת פתרונות לצרכי הלקוח
  • שמירה על קשר עם ספקים
  • התעדכנות בחידושים בעולם הדפוס
  • תמחור הפקות הדפוס
  • ניהול משא ומתן עם הספקים השונים
  • מציאת ספקים חדשים
  • שמירה על לוח-זמנים
  • פיקוח על איכות הייצור